اصل کار شیر دروازه

- 2021-09-18-

اصل کار ازشیر دروازه
شیر دروازه دروازه ای برای باز و بسته شدن است. جهت حرکت دروازه عمود بر جهت سیال است. ایندریچه دروازهفقط می تواند کاملاً باز و کاملاً بسته شود ، و نمی توان آن را تنظیم یا فشار داد. دریچه دروازه با تماس بین صندلی شیر و صفحه دروازه آب بندی می شود و سطح آب بندی معمولاً با مواد فلزی جوش داده می شود تا مقاومت در برابر سایش افزایش یابد.
قسمت باز و بسته شدنشیر دروازهیک دروازه است و جهت حرکت دروازه عمود بر جهت سیال است. شیر دروازه فقط می تواند به طور کامل باز و بسته شود و قابل تنظیم یا گاز نیست. دروازه دارای دو سطح آب بندی است. دو سطح آب بندی مدل بیشتر استفاده می شوددریچه های دروازهیک گوه تشکیل دهید زاویه گوه با پارامترهای سوپاپ معمولاً 5 درجه و 2 درجه 52 دقیقه هنگامی که دمای متوسط ​​زیاد نیست تغییر می کند.

دروازه دریچه گوه گوه را می توان به صورت یک کل در آورد که یک دروازه سفت و سخت نامیده می شود. همچنین می تواند به عنوان یک دروازه ساخته شود که می تواند تغییر شکل جزئی ایجاد کند تا قابلیت تولید آن بهبود یابد و انحراف زاویه سطح آب بندی را در طول پردازش جبران کند. صفحه را دروازه الاستیک می نامند. هنگامی که دریچه دروازه بسته است ، سطح آب بندی فقط می تواند برای فشار دادن به فشار متوسط ​​متکی باشد ، یعنی برای فشار دادن سطح آب بندی دروازه به صندلی سوپاپ در طرف دیگر ، از فشار متوسط ​​برای اطمینان از آب بندی سطح آب بندی ، که خود آب بندی است. اکثردریچه های دروازهآب بندی اجباری را انتخاب کنید ، یعنی هنگامی که شیر بسته است ، دروازه باید با نیروی خارجی به صندلی فشار داده شود تا از محکم شدن سطح آب بندی اطمینان حاصل شود. دریچه دروازه شیر دروازه به صورت خطی با ساقه سوپاپ حرکت می کند ، که به آن سوپاپ دروازه ساق بلند کننده گفته می شود ، که ساقه رو به بالا نیز نامیده می شودشیر دروازهبه معمولاً یک نخ ذوزنقه ای روی میله بالابر وجود دارد ، از طریق مهره در بالای سوپاپ و شیار راهنما بر روی بدنه سوپاپ ، حرکت چرخشی به حرکت خطی تبدیل می شود ، یعنی گشتاور کارکرد به نیروی محرک تغییر می کند.

شیر دروازه