اقدامات برای رفع خوردگی شیر (2)

- 2021-11-10-

اقدامات برای حلدریچهخوردگی
5. اسپری رنگ
پوشش یک روش ضد خوردگی پرکاربرد است و یک ماده ضد خوردگی ضروری و علامت شناسایی روی محصولات شیر ​​است. رنگ نیز یک ماده غیر فلزی است. معمولاً از رزین مصنوعی، دوغاب لاستیک، روغن گیاهی، حلال و غیره ساخته می شود، سطح فلز را می پوشاند، محیط و جو را جدا می کند و به هدف ضد خوردگی می رسد. پوشش‌ها عمدتاً در محیط‌هایی استفاده می‌شوند که خیلی خورنده نیستند، مانند آب، آب شور، آب دریا و جو. حفره داخلی شیر اغلب با رنگ ضد خوردگی رنگ می شود تا از خوردگی آب، هوا و سایر رسانه ها به شیر جلوگیری شود. رنگ با رنگ های مختلف مخلوط می شود تا مواد استفاده شده در شیر را نشان دهد. این شیر معمولاً هر شش ماه تا یک سال با رنگ پاشیده می شود.
6. بازدارنده خوردگی را اضافه کنید
مکانیسم بازدارنده خوردگی برای کنترل خوردگی این است که قطبش باتری را تقویت می کند. بازدارنده های خوردگی عمدتاً برای مدیا و پرکننده ها استفاده می شوند. افزودن بازدارنده های خوردگی به محیط می تواند خوردگی تجهیزات و شیرها را کاهش دهد. به عنوان مثال، فولاد ضد زنگ کروم نیکل در محدوده حلالیت زیاد در اسید سولفوریک بدون اکسیژن سوزانده می شود و خوردگی جدی تر خواهد بود. مقدار کمی سولفات مس یا اسید نیتریک و غیره اضافه کنید. اکسید کننده می تواند فولاد ضد زنگ را غیرفعال کند و یک فیلم محافظ روی سطح تشکیل می شود تا از خوردگی محیط جلوگیری کند. در اسید هیدروکلریک، اگر مقدار کمی اکسیدان اضافه شود، خوردگی تیتانیوم را می توان کاهش داد. آب اغلب به عنوان محیط آزمایش فشار برای آزمایش فشار شیر استفاده می شود که به راحتی باعث خوردگی شیر می شود []. افزودن مقدار کمی نیتریت سدیم به آب می تواند از خوردگی آب دریچه [] جلوگیری کند.
7. حفاظت الکتروشیمیایی
حفاظت الکتروشیمیایی دارای دو نوع حفاظت آندی و حفاظت کاتدی می باشد. اگر روی برای محافظت از آهن استفاده شود و روی خورده شود، روی را فلز قربانی می گویند. در عمل تولید از حفاظت آند کمتر و حفاظت کاتدی بیشتر استفاده می شود. دریچه های بزرگ و شیرهای مهم از این روش حفاظت کاتدی استفاده می کنند که یک روش اقتصادی، ساده و موثر است. برای محافظت از شیر، روی به پرکننده آزبست اضافه می شود. میله ها نیز قوانین حفاظت کاتدی هستند.
8. محیط خورنده را کنترل کنید
به اصطلاح محیط، دو نوع مفهوم وسیع و مفهوم محدود وجود دارد. مفهوم گسترده به محیط اطراف محل نصب شیر و محیط گردش داخلی آن اشاره دارد. مفهوم محدود به شرایط اطراف محل نصب شیر اشاره دارد. اکثر محیط ها را نمی توان کنترل کرد و فرآیندهای تولید را نمی توان خودسرانه تغییر داد. فقط در صورت عدم آسیب به محصولات، فرآیندها و غیره می توان برای کنترل محیط از جمله اکسیژن زدایی آب دیگ بخار، افزایش یا کاهش مقدار PH فرآیند پالایش نفت و غیره استفاده کرد. جو پر از گرد و غبار، آب است. بخار و دود به خصوص در محیط تولید، مانند دود تلخ، گازهای سمی و میکرو پودر ساطع شده از تجهیزات، درجات مختلفی از خوردگی شیر را ایجاد می کند. اپراتور باید شیر را به طور مرتب تمیز و تمیز کند و طبق مقررات مندرج در آئین نامه عملکرد مرتباً سوخت گیری کند. این یک اقدام موثر برای کنترل خوردگی محیطی است. میل سوپاپ با پوشش محافظ نصب می شود، شیر زمین با چاه نصب می شود و سطح دریچه با رنگ پاشیده می شود. اینها همه روشهایی برای جلوگیری از خوردگی مواد خورنده دریچه هستند. افزایش دمای محیط و آلودگی هوا به ویژه برای تجهیزات و شیرآلات در محیط بسته، خوردگی آن را تسریع می کند. کارگاه های باز یا تدابیر تهویه و سرمایش باید تا حد امکان برای کاهش خوردگی محیطی اتخاذ شود.
9. بهبود فن آوری پردازش و ساختار شیر
حفاظت ضد خوردگی شیر مشکلی است که از ابتدای طراحی به آن توجه می شود. یک محصول شیر با طراحی ساختاری معقول و روش فرآیندی صحیح بدون شک تاثیر خوبی در کاهش خوردگی شیر خواهد داشت. بنابراین، بخش طراحی و ساخت باید در آن قطعات با طراحی ساختاری نامعقول، روش‌های فرآیندی نادرست و ایجاد خوردگی آسان، اصلاحاتی را انجام دهد تا آنها را برای شرایط مختلف کاری مناسب کند.
valve