اقدامات برای رفع خوردگی شیر (1)

- 2021-11-10-

اقدامات برای حلدریچهخوردگی
1. مواد مقاوم در برابر خوردگی را با توجه به محیط خورنده انتخاب کنید
در تولید واقعی، خوردگی محیط بسیار پیچیده است. حتی اگر مواد شیر مورد استفاده در یک محیط متفاوت باشد، غلظت، دما و نیروی محیط متفاوت است و خوردگی محیط به ماده متفاوت است. هر بار که دمای محیط 10 درجه سانتیگراد افزایش می یابد، میزان خوردگی تقریباً 1 تا 3 برابر افزایش می یابد. غلظت محیط تأثیر زیادی بر خوردگی دارددریچهمواد به عنوان مثال، اگر سرب در غلظت کمی از اسید سولفوریک باشد، خوردگی بسیار کم است. هنگامی که غلظت بیش از 96٪ باشد، خوردگی به شدت افزایش می یابد. برخلاف فولاد کربنی، زمانی که غلظت اسید سولفوریک حدود 50 درصد باشد، خوردگی شدید است و زمانی که غلظت آن به بیش از 6 درصد افزایش یابد، خوردگی به شدت کاهش می یابد. آلومینیوم در اسید نیتریک غلیظ با غلظت بیش از 80 درصد بسیار خورنده است اما در غلظت های متوسط ​​و پایین اسید نیتریک خورنده است. اگرچه فولاد ضد زنگ دارای مقاومت خوردگی قوی در برابر اسید نیتریک رقیق است، خوردگی در اسید نیتریک غلیظ بیش از 95٪ تشدید می شود.
2. کاوش در مواد فلزی فیلیپین
مقاومت در برابر خوردگی غیر فلزی عالی است. تا زمانی کهدریچهدما و فشار الزامات مواد غیر فلزی را برآورده می کند، نه تنها می تواند مشکل خوردگی را حل کند، بلکه فلزات گرانبها را نیز ذخیره می کند. بدنه سوپاپ، کلاه، آستر، سطح آب بندی و سایر مواد غیر فلزی رایج ساخته شده است. در مورد واشر، بسته بندی عمدتا از مواد غیر فلزی ساخته شده است. از پلاستیک هایی مانند پلی تترا فلوئورواتیلن، پلی اتر کلردار و لاستیک هایی مانند لاستیک طبیعی، نئوپرن، لاستیک نیتریل و غیره استفاده کنید.دریچهآسترها، در حالی که بدنه سوپاپ و بدنه کاپوت از چدن عمومی و فولاد کربنی ساخته شده اند. این نه تنها استحکام شیر را تضمین می کند، بلکه از خوردگی شیر نیز اطمینان می دهد. شیر پینچ نیز بر اساس مقاومت در برابر خوردگی عالی و خواص تغییر شکل عالی لاستیک طراحی شده است. امروزه بیشتر و بیشتر از پلاستیک هایی مانند نایلون و پلی تترا فلوئورواتیلن و لاستیک طبیعی و لاستیک مصنوعی به عنوان سطوح مختلف آب بندی استفاده می شود. , رینگ آب بندی مورد استفاده در انواع شیرآلات. این مواد غیر فلزی که به عنوان سطوح آب بندی مورد استفاده قرار می گیرند نه تنها مقاومت در برابر خوردگی خوبی دارند، بلکه عملکرد آب بندی خوبی نیز دارند. آنها به ویژه برای استفاده در محیط های دارای ذرات مناسب هستند. البته استحکام و مقاومت حرارتی آنها کم است و دامنه کاربرد محدود است. ظهور گرافیت انعطاف پذیر باعث می شود که غیر فلزات وارد میدان دمای بالا شوند، مشکل طولانی مدت نشت پرکننده ها و واشرها را حل می کند و روان کننده خوبی در دمای بالا است.
3. درمان سطح فلز
(1) در اتصال شیر،دریچهپیچ اتصال معمولاً گالوانیزه، روکش کروم و اکسید شده (آبی) برای بهبود مقاومت در برابر خوردگی جوی است. سایر بست ها با روش های فوق فرآوری می شوند و بر حسب شرایط از فسفاته کردن و سطوح دیگر نیز استفاده می شود. با
(2) سطح آب بندی و قطعات بسته با قطرهای کوچک اغلب از تکنیک های سطحی مانند نیترید کردن و بورون سازی برای بهبود استقلال و مقاومت در برابر سایش استفاده می کنند.
(3) ضد خوردگیدریچهساقه به طور گسترده ای از فرآیندهای تصفیه سطح مانند نیتریدینگ، آبکاری کروم، آبکاری نیکل و غیره برای بهبود مقاومت در برابر خوردگی، مقاومت در برابر خوردگی و مقاومت در برابر سایش استفاده می شود. درمان های سطحی مختلف باید برای مواد ساقه مختلف و محیط های کاری مناسب باشد. برای ساقه هایی که محیط بخار آب اتمسفر با پرکننده های آزبست در تماس است، می توان از فرآیندهای آبکاری کروم سخت و نیتریدینگ گاز استفاده کرد.
(4) بدنه شیر با قطر کوچک و چرخ دستی
4. سمپاشی حرارتی
پاشش حرارتی نوعی بلوک فرآیندی برای تهیه پوشش است و به یکی از فناوری های جدید برای حفاظت از سطح مواد تبدیل شده است. بیشتر فلزات و آلیاژهای آنها، کمپلکس‌های سرامیکی اکسید فلز و ترکیبات فلزی سخت را می‌توان با یک یا چند روش پاشش حرارتی پوشش داد تا پوششی روی یک بستر فلزی یا غیرفلزی تشکیل دهد. پاشش حرارتی می تواند مقاومت در برابر خوردگی سطح، مقاومت در برابر سایش، مقاومت در برابر دمای بالا و سایر خواص را بهبود بخشد و عمر مفید آن را افزایش دهد. پوشش عملکردی ویژه پاشش حرارتی، با خواص ویژه مانند عایق حرارتی، عایق (یا الکتریسیته غیرعادی)، آب بندی قابل سایش، خود روانکاری، تابش حرارتی، محافظ الکترومغناطیسی و غیره. قطعات را می توان با پاشش حرارتی تعمیر کرد.
valve