اصل آب بندی شیر توقف

- 2021-11-10-

اصل از شیر توقف آب بندی
شیر قطع به دریچه ای اطلاق می شود که عضو بسته کننده آن در امتداد خط مرکزی نشیمنگاه سوپاپ حرکت می کند. با توجه به این فرم حرکت دیسک سوپاپ، تغییر درگاه صندلی سوپاپ متناسب با حرکت دیسک سوپاپ است. از آنجایی که مسیر باز یا بسته شدن میل سوپاپ این نوع شیرها نسبتا کوتاه است و عملکرد قطع بسیار مطمئنی دارد و به دلیل اینکه تغییر پورت سیت سوپاپ نسبت مستقیمی با کورس دیسک شیر دارد. ، برای تنظیم جریان بسیار مناسب است. بنابراین این نوع شیر برای استفاده به عنوان خاموش کننده یا تنظیم و دریچه گاز بسیار مناسب است.
هنگامی که دیسک سوپاپ شیر توقف از حالت بسته خارج شود، دیگر تماسی بین نشیمنگاه سوپاپ و سطح آب بندی دیسک سوپاپ وجود ندارد، بنابراین سطح آب بندی آن سایش مکانیکی بسیار کمی دارد، بنابراین عملکرد آب بندی آن بسیار خوب است. .
نقطه ضعف این است که ذرات موجود در محیط جاری ممکن است بین سطوح آب بندی به دام افتاده باشند. اما اگر دیسک شیر از یک توپ فولادی یا یک توپ چینی ساخته شده باشد، این مشکل حل می شود. با توجه به صندلی اکثرشیر توقف
تعمیر یا تعویض دیسک شیر آسانتر است و هنگام تعمیر یا تعویض المنت آب بندی، نیازی به خارج کردن کل شیر از خط لوله نیست. این بسیار مناسب است زمانی که شیر و خط لوله به هم جوش داده شوند.
استفاده کنید.
از آنجایی که جهت جریان محیط از طریق این نوع شیر تغییر کرده است، حداقل مقاومت جریان شیر قطع نیز بیشتر از سایر انواع شیرها است. اما با توجه به ساختار بدنه سوپاپ و میل سوپاپ
با توجه به چیدمان کانال های ورودی و خروجی، این وضعیت قابل بهبود است. در همان زمان، زیرا دیسک شیر ازشیر توقفدارای یک ضربه کوچک بین باز و بسته شدن است و سطح آب بندی می تواند چندین باز و بسته شدن را تحمل کند، بسیار مناسب برای
جاهایی که نیاز به تعویض مکرر است.
1. فرم آب بندی ازشیر توقف
آب بندی صفحه: هر دو سطح آب بندی شیر توقف و کلاک سوپاپ از صفحات تشکیل شده است و فرآیند ساخت ساده است.
آب بندی کروی: هر دو سطح آب بندی ازشیر توقفو سطح آب بندی دیسک به شکل مخروطی در می آید. آب بندی صرفه جویی در کار و قابل اعتماد است، و چیزهای مختلف به راحتی به سطح آب بندی نمی افتد.
مهر و موم سطح مخروطی: سطح آب بندی شیر توقف از یک سطح مخروطی کوچک ساخته شده است و دیسک شیر یک کره با سختی بالا است که می توان آن را به صورت انعطاف پذیر چرخاند که صرفه جویی در کار و قابل اعتماد است. فقط برای شیرهای با قطر کمتر مناسب است.
2. مواد آب بندی ازشیر توقف
مهر و موم مواد غیر فلزی
شیر توقف آب بندی نرم (PTFE، لاستیک، نایلون، گرافیت انعطاف پذیر).
مهر و موم سختشیر توقف(مواد سرامیکی مانند آلومینا و زیرکونیا).
سوم، اصل آب بندی ازشیر توقف
هنگامی که محیط از زیر فلپ سوپاپ وارد می شود، نیروی آب بندی اعمال شده دریچه قطع کننده باید برابر یا بیشتر از مجموع فشار ویژه لازم ایجاد شده روی سطح آب بندی و نیروی رو به بالا محیط باشد.
هنگامی که محیط از بالای فلپ سوپاپ به داخل جریان می یابد، نیروی آب بندی اعمال شده دریچه قطع برابر یا بیشتر از اختلاف بین فشار ویژه لازم و نیروی متوسط ​​ایجاد شده بر روی سطح آب بندی است.
Stop Valve